1
00:01:22,799 --> 00:01:25,799
Eredeti végzettségem színházi jelmez- és látványtervező,
2
00:01:26,319 --> 00:01:29,000
de több éve a divattal foglalkozom.
3
00:01:29,719 --> 00:01:33,640
Úgy gondolom, hogy a saját márkámnak már kialakult egy saját
stílusa.
4
00:01:34,280 --> 00:01:40,680
Gyakorlatilag mióta az eszemet tudom, a cipészműhelyben
vagyok, úgyhogy nem is tudok kezdetet meghatározni.
5
00:01:41,000 --> 00:01:44,319
Ezzel foglalkozom, ez az életem,
6
00:01:44,599 --> 00:01:47,920
a férfi cipő körül forog nálunk minden.
7
00:01:49,159 --> 00:01:52,159
Mátészalkán születettem, és bőrműves népi iparművész vagyok.
8
00:01:52,319 --> 00:01:58,079
Kétlakiság, tehát Budapest az egyik bázis és Mátészalka
mellett egy kis falu, Papos.
9
00:01:58,359 --> 00:02:02,159
Mind a két helyen van egy műhelyem is, és ingázok a kettő
között.
10
00:02:02,799 --> 00:02:09,039
Én vagyok és az alapanyag. Én úgy tekintek az alapanyagra,
magára a papírhulladékra,
11
00:02:09,039 --> 00:02:14,000
hogy én a végterméket látom, a végső alkotást, hogy mit
alkothatok belőle.
12
00:02:14,280 --> 00:02:15,719
Mindig nyitott szemmel járok.
13
00:02:16,560 --> 00:02:19,759
A Felső-Bodrogköz szívében, Királyhelmecen születtem.
14
00:02:19,759 --> 00:02:25,360
Minden termékemben az újrahasznos vonal megjelenik.
15
00:02:25,840 --> 00:02:29,400
5 évvel ezelőtt találkoztam a sujtás technikával és
16
00:02:29,400 --> 00:02:31,800
szerelem volt első látásra.
17
00:02:31,960 --> 00:02:37,599
Tulajdonképpen a sujtás ékszerek a magyar népviseletből
eredeztethetőek.
18
00:02:38,159 --> 00:02:42,639
Rimaszombatban születtem, felvidéki származású vagyok.
19
00:02:42,639 --> 00:02:45,639
30 éve már itt élek Magyarországon.
20
00:02:45,639 --> 00:02:50,560
Magyarországon kezdtem el a nemezeléssel foglalkozni,
21
00:02:50,560 --> 00:02:54,800
bár gyerekkorom óta mindig a textillel való munka vonzott.
22
00:02:55,439 --> 00:03:00,400
Az Ammyla márka már a főiskolai tanulmányaim alatt kezdett
el formálódni 20 évvel ezelőtt.
23
00:03:00,400 --> 00:03:05,919
Ez idő alatt a márka hosszú utat járt be,
24
00:03:05,919 --> 00:03:16,560
jelenleg 6 emberrel dolgozunk együtt.
25
00:03:17,120 --> 00:03:20,639
Amivel én foglalkozom, az üvegékszerek készítése.
26
00:03:20,639 --> 00:03:23,039
Olvasztott üvegből.
27
00:03:23,039 --> 00:03:29,639
A technika az üvegolvasztás, illetve az üvegrogyasztás. Ezt
alkalmazom.
28
00:03:30,039 --> 00:03:34,400
Két fajta mintakinccsel dolgozunk a Matyóval és a kunsági
ornamentikával.
29
00:03:34,400 --> 00:03:39,199
Ezt hímezzük kézzel és hímezzük professzionálisan géppel.
30
00:03:39,439 --> 00:03:41,120
Mi vagyunk az Örökkék.
31
00:03:41,120 --> 00:03:45,919
Hagyományos kékfestő eljárással készítünk nem hagyományos
ruházatot.
32
00:03:46,240 --> 00:03:48,840
Vegyük például a matyó hímzést.
33
00:03:48,840 --> 00:03:56,319
a Matyó hímzésben botanikailag fellelhető növényeket
szerettük volna ugyanúgy, mint ahogyan hímzés
34
00:03:56,319 --> 00:04:03,560
egy egészként összeáll, ugyanúgy szerettük volna, hogyha a
parfümünkben is ugyanazok a növények jelennének meg
35
00:04:03,560 --> 00:04:08,919
és meglenne egy-egy hímzéstípusnak, például Matyó, Kalocsai
az illata.
36
00:05:01,160 --> 00:05:05,720
Bár ismerjük azt a technológiát amikor a régi író asszonyok
37
00:05:05,720 --> 00:05:10,800
pauszpapírral, indigóval festették a kelmére a mintát és
azután hímezték,
38
00:05:10,800 --> 00:05:17,439
mégis az alkotóműhely nagyon sok időt, pénzt és energiát
szán arra, hogy digitalizálja a mintakincset.
39
00:05:17,439 --> 00:05:24,160
Bár időnként az embereket kiveri a hideg veríték attól, hogy
ez bekerül a digitális világba,
40
00:05:24,160 --> 00:05:31,639
de mégis azt gondolom, hogy számtalan kézműves technológia,
számtalan kézműves technika megszűnt
41
00:05:31,639 --> 00:05:34,120
azzal, hogy az utolsó ember is meghalt.
42
00:05:34,120 --> 00:05:41,959
Nekünk egyetlen egy lehetőségünk van, hogy ezt a jövőbe
átmenekítsük: az pedig az, ha élünk a technikával!
43
00:06:09,279 --> 00:06:17,560
Mivel mi elsősorban megrendeléseket teljesítünk mérték után
és személyre szabott cipőket készítünk,
44
00:06:17,560 --> 00:06:22,879
ezért mindig van egy olyan idő, amit eltöltünk a
megrendelővel.
45
00:06:22,879 --> 00:06:27,720
Feltérképezem, hogy körülbelül mi az ő stílusa,
46
00:06:27,720 --> 00:06:34,279
mi az egyénisége és megpróbálok ahhoz igazodni és javaslatot
tenni,
47
00:06:34,279 --> 00:06:39,439
hogy az ő személyiségéhez illő lábbeli készüljön el.
48
00:06:43,519 --> 00:06:47,279
Nagyon nagy megtiszteltetés, hogy rám gondoltak,
49
00:06:47,279 --> 00:06:55,920
hogy egy ilyen neves eseményen képviselhetem az
ékszereimmel a sújtás technikát
50
00:06:55,920 --> 00:07:03,639
az egy külön kihívás, hogy a magyaros motívumokat ötvözzem a
modernebb formákkal
51
00:07:03,639 --> 00:07:09,879
és itt erre is felkérést történt, hogy igyekezzen ezt
megvalósítani az ékszereimben,
52
00:07:09,879 --> 00:07:14,600
így az elmúlt egy másfél hónap a rendkívül nagy örömmel
töltött el
53
00:07:14,600 --> 00:07:17,600
és úgy gondolom, hogy most készítettem a legszebb ékszereket
54
00:07:23,959 --> 00:07:28,720
Nagyon sok ideig készülnek ezek az ékszerek. Ez egy
türelemjáték,
55
00:07:28,720 --> 00:07:33,480
van olyan ékszer, ami egy-két hétig is készül mivel apró
öltésekkel varrom.
56
00:07:33,480 --> 00:07:38,079
Ilyenkor ez próbára teszi a türelmemet, de a végeredmény
mindig kárpótol,
57
00:07:38,079 --> 00:07:42,680
illetve amit nagyon izgalmasnak találok, hogy ez az alkotói
technika
58
00:07:42,680 --> 00:07:46,240
nagyon tág teret biztosít a fantáziának,
59
00:07:46,240 --> 00:07:50,399
mert végtelen szín és formavilág valósítható meg a sujtás
technológia révén.
60
00:08:02,720 --> 00:08:10,279
Ez az üveg fajta, amit most használok egy speciális üveg
Dicroic üveg a neve.
61
00:08:10,279 --> 00:08:17,040
Ennek a fénye, a színjátszó gyönyörű csillogássa, ami
megfog.
62
00:08:17,040 --> 00:08:23,399
A környezetem is azt jelzi vissza, hogy ez az emberek
szemét,
63
00:08:23,399 --> 00:08:30,240
tekintetét oda húzza és szeretem használni ezt az üveg
fajtát, mert különleges.
64
00:08:36,240 --> 00:08:40,240
Nem mindig van az az időszak, amikor elmegyek a műhelybe
alkotni
65
00:08:40,240 --> 00:08:46,600
mert ez tényleg olyan, hogy érzem ha reggel úgy kel fel az
ember, hogy most arra van szükségem,
66
00:08:46,600 --> 00:08:52,120
akkor nem megyek a műhelybe és soha nem tervezem meg előre
hogy mit fogok készíteni,
67
00:08:52,120 --> 00:08:59,360
de meglátok egy üveglapot, üveg szeletet és akkor indul be a
fantáziám, hogy mit lehetne ebből készíteni.
68
00:09:07,120 --> 00:09:16,960
Egy kicsit modernebb vonalon haladok, extravagánsabb stílust
képviselek az ékszereimmel.
69
00:11:44,080 --> 00:11:50,080
Amikor ránézek egy alapanyagra, már szinte bevillan, hogy mi
is fog belőle készülni,
70
00:11:50,080 --> 00:11:56,320
és amíg el nem készül, addig tele vagyok izgatottsággal,
hogy úgy sikerüljön, ahogy szeretném.
71
00:12:02,840 --> 00:12:07,480
Leginkább rendezvényekre jártunk, ott értékesítettük a
termékeinket,
72
00:12:07,480 --> 00:12:13,759
mivel a covid alatt ezek megszűntek, így lépnünk kellett
egyet az internet világa felé.
73
00:12:14,159 --> 00:12:20,720
A pozitív hozadéka az, hogy nemcsak a magyar közönséget
érjük el,
74
00:12:20,720 --> 00:12:25,399
hanem a világ minden tájáról vannak most megrendelőink.
75
00:12:38,679 --> 00:12:45,120
Családi vállalkozásunkat 5 évvel ezelőtt kezdtük, amikor
Judit lányom végzett formatervezőként
76
00:12:58,399 --> 00:13:03,720
Nekünk az a fontos, hogy nagyon hordható, nagyon mindennapi
dolgokat csináljunk.
77
00:13:03,720 --> 00:13:11,480
Nekünk az alkotás az, hogy hétköznapian emberekre készítünk
dolgokat. Nem az önmegvalósítás az elsődleges célja.
78
00:13:11,480 --> 00:13:19,039
Persze, hogy az ember a fantáziáját beleteszi, vagy egy-egy
nyomódúc vagy egy hagyományos minta, amit feldolgozunk,
79
00:13:19,039 --> 00:13:24,759
hogy hogy helyezzük el egy ruhadarabon, nekünk leginkább ez
az alkotás.
80
00:13:32,159 --> 00:13:35,600
Kihívás, az jó, köszönjük…
81
00:13:46,720 --> 00:13:49,159
Tervezőként a legnagyobb kihívás az volt,
82
00:13:49,159 --> 00:13:54,480
hogy amíg az egyetemen tanultunk, mindig modell méretekre
gyártottunk terveztünk bármit is,
83
00:13:54,480 --> 00:13:59,320
viszont észre kellett vennem, hogy a való életben az emberek
másmilyen testalkatúak,
84
00:13:59,320 --> 00:14:02,279
úgyhogy ehhez igyekszem alakítani a fazonokat is.
85
00:14:13,840 --> 00:14:17,720
Nem volt egyszerű ezt az ötletet kivitelezni, hiszen nehéz
volt
86
00:14:17,720 --> 00:14:22,200
olyan parfümőrt találni Magyarországon, aki az ötletünket
87
00:14:22,200 --> 00:14:28,399
megfelelő minőségben és aszerint, ahogy elképzeltük, meg
tudta volna valósítani.
88
00:14:29,799 --> 00:14:37,200
Sok keresgélés és sikertelen próbálkozás után találtunk rá
Bálint Csaba parfümőrre.
89
00:14:42,879 --> 00:14:48,360
Ez egy annyira új lecke, annyira új világot tárt fel
előttem,
90
00:14:48,360 --> 00:14:52,480
amibe teljes szívemmel belevágtam.
91
00:14:56,559 --> 00:15:00,440
Igazán nehéz dolgunk volt abból a szempontból, hogy
92
00:15:00,440 --> 00:15:06,960
hogy nagyon sok leképezett hímzésben megjelent virág
93
00:15:06,960 --> 00:15:09,679
kivonatai nem léteznek a valóságban,
94
00:15:09,679 --> 00:15:12,679
nagyon sok virágnak illata sincs
95
00:15:14,960 --> 00:15:23,519
virágzás után ezeket nekem mind akkordként kellett
felépíteni vagy magamból felépíteni egy egészen új képet.
96
00:15:28,440 --> 00:15:36,279
A Matyó Pure alkotásakor elsősorban a Máriás lányok ihlettek
meg bennünket,
97
00:15:36,279 --> 00:15:41,639
búcsú idején ezek a Máriás lányok vitték a Máriaszobrot a
körmenetben.
98
00:15:55,240 --> 00:15:56,600
Add át a virágot!
99
00:15:57,759 --> 00:15:59,840
Csak vicceltem!
100
00:16:12,559 --> 00:16:21,000
A Via Carpatia EGTC 2013-ban jött létre és az volt a fő
elképzelés, hogy olyan pályázatokat valósítson meg
101
00:16:21,000 --> 00:16:25,879
a határ mindkét oldalán, amely pozitív hatással lesz majd az
ott élők számára
102
00:16:25,879 --> 00:16:29,840
és a fő cél az volt és ennek a pályázatnak is az volt a fő
célja,
103
00:16:29,840 --> 00:16:34,320
hogy összehozzon határ mindkét szakaszán élő ügyes, kreatív
embereket,
104
00:16:34,320 --> 00:16:40,559
építse a kapcsolatokat, új partnerségek szülessenek, új
termékek szolgáltatások szülessenek,
105
00:16:40,559 --> 00:16:44,000
sok különböző partnerrel dolgozunk együtt
106
00:16:44,000 --> 00:16:46,559
és ebben is megvan az a csoda,
107
00:16:46,559 --> 00:16:49,840
mert mindenki valamilyen szinten más tevékenységekre
fókuszál
108
00:16:49,840 --> 00:16:54,519
és más dolgokat végez és ebből kifolyólag nekünk is mindig
tanulni kell.
109
00:17:09,240 --> 00:17:14,400
Szeretném hangsúlyozni, hogy nagyon jó a kapcsolatunk úgy a
Külügyminisztériummal, mint a Kassai Főkonzulátussal
110
00:17:14,400 --> 00:17:19,839
és különböző projekteket tervezünk és valósítunk is meg
jelen helyzetben,
111
00:17:19,839 --> 00:17:26,079
úgyhogy remélem, hogy ez a barátság és ez a jó kapcsolat
megmarad és erre tudunk építeni a jövőben.
112
00:17:26,079 --> 00:17:29,720
Még van min dolgozunk és van még mi jót hozzunk a régióba.
113
00:17:41,759 --> 00:17:47,640
Az öltözködés mindenki számára fontos, a diplomáciában pedig
különösen az. Üzenete van.
114
00:17:47,640 --> 00:17:55,559
Közvetítjük általuk a világ felé kik vagyunk, honnan
jöttünk, és mivel gazdagítjuk az emberiséget
115
00:17:55,559 --> 00:18:01,880
Nem elég ha valami elegáns, egyedi is kell legyen, sőt
hovatartozást kifejező is.
116
00:18:01,880 --> 00:18:08,279
A projektben résztvevő alkotók remekművei mind tudják ezt,
és egyszerre valósítják meg.
117
00:18:08,279 --> 00:18:13,400
Ráadásul hordható formában, a mai divathoz alkalamazkodva
118
00:18:13,400 --> 00:18:17,599
A motívumok tökéletes elhelyezésével oldják ezt meg,
119
00:18:17,599 --> 00:18:24,119
és alkalmazzák legalábbis szerintem, a ne legyen kevés de ne
is legyen túlzó elvet.
120
00:18:24,119 --> 00:18:28,759
Ezáltal ezek a darabok a kultúrdiplomácia jelentős eszközei
121
00:18:28,759 --> 00:18:36,319
Kassai főkonzulként nincs túl nehéz dolgom, mert a térségben
élők számára ismert értéket közvetítek.
122
00:18:36,319 --> 00:18:42,640
A magyarok számára az identitás megőrzéséhez,
megerősítéséhez járul hozzá,
123
00:18:42,640 --> 00:18:47,960
ha hangsúlyozzuk, hogy gazdag örökségünket,
motívumkincsünket
124
00:18:47,960 --> 00:18:52,200
a mindennapokban használva tudjuk átadni utódaink számára.
125
00:18:52,200 --> 00:18:57,599
A határ két oldalán élő alkotók számára ez a projekt
lehetőséget biztosít,
126
00:18:57,599 --> 00:19:01,880
a közös megjelenésre, helyenként a közös alkotásra is.
127
00:19:01,880 --> 00:19:10,359
Ők már tudnak a határra mint lehetőségre, az együttműködés
lehetőségére gondolni, és küldetésnek érzik munkájukat.
128
00:19:10,359 --> 00:19:17,359
Nem is gondolnak rá, hogy ezzel az én küldetésemet segítik.
Köszönet érte és gratulálok hozzá.
129
00:19:20,720 --> 00:19:25,240
Azt gondolom, azt kell megközelítenünk, hogy három pilléren
megnyugszik maga a Heves Megyei Kereskedelmi és Iparkamara,
130
00:19:25,240 --> 00:19:28,279
az egyik pillér ebből a kézműves tagozata,
131
00:19:28,279 --> 00:19:31,359
melynek nagyon fontos küldetése van már évek óta,
132
00:19:31,359 --> 00:19:37,160
hogy ápolja, illetve új szintre emelje a megújuló magyar
divatot.
133
00:19:37,160 --> 00:19:42,000
Nagyon komolyan vesszük ezt a célt itt Heves megyében és azt
gondolom sikerült az országban is elérni,
134
00:19:42,000 --> 00:19:45,839
azért próbálunk mellette lándzsát törni,
135
00:19:45,839 --> 00:19:50,880
hogy beláttassuk azt az emberekkel, hogy igenis a
hagyományoknak van továbbélési lehetősége,
136
00:19:50,880 --> 00:19:53,200
ha megtaláljuk azt a mai mindennapokban.
137
00:19:53,319 --> 00:19:57,079
Heves megye legnagyobb gazdaságfejlesztő szervezete
egyébként a kamara,
138
00:19:57,079 --> 00:20:01,200
ezért biztonságot és stabilitást tud adni a projektnek,
139
00:20:01,200 --> 00:20:03,680
azt gondolom ez egy nagyon fontos üzenetünk.
140
00:20:03,680 --> 00:20:09,200
Azt a kézművességet, aki most ebben a pandémiás helyzetben
különösen nehéz helyzetbe került,
141
00:20:09,200 --> 00:20:13,000
tudjuk segíteni és meg is ragadunk minden alkalmat, hogy
segítsük őket.
142
00:20:13,000 --> 00:20:15,319
Nyilvánvaló a piacra jutással,
143
00:20:15,319 --> 00:20:21,039
az információk, illetve az elérhetőség biztosításával a
nézőközönség számára.
144
00:20:21,039 --> 00:20:23,640
Remélem ez a projekt is ehhez tud hozzájárulni.
145
00:20:35,200 --> 00:20:38,799
A mi szervezetünk az Ignis plus nonprofit szervezet
146
00:20:38,799 --> 00:20:43,720
a partnere Heves Megyei Kereskedelmi és Iparkamarának ebben
az Interreg pályázatban.
147
00:20:43,720 --> 00:20:48,079
Mi 2015-ben alakultunk, ez egy nonprofit szervezet,
148
00:20:48,079 --> 00:20:53,160
több éve foglalkozunk pályázatírással, pályázatok
megvalósításával,
149
00:20:53,160 --> 00:20:57,599
főként a kultúra és az oktatás területén.
150
00:20:57,880 --> 00:21:05,400
A Heves Megyei Kereskedelmi és Ipari Kamarával is egy hosszú
távú virágzó együttműködést sikerült kialakítanunk,
151
00:21:05,400 --> 00:21:11,160
így gördülékenyen tudunk együtt dolgozni, összeszokott
csapatot alkotunk.
152
00:21:11,160 --> 00:21:16,480
Eddig főként mobilitási projektek megvalósítása során
működtünk együtt,
153
00:21:16,480 --> 00:21:20,119
ám a pozitív tapasztalatokon felbuzdulva úgy gondoltuk,
154
00:21:20,119 --> 00:21:25,279
más területekre is érdemes lenne ezt a kapcsolatot
kiterjeszteni.
155
00:21:25,279 --> 00:21:35,680
Jelen projekt pedig a szervezetünk filozófiájába és
szellemiségébe tökéletesen illeszkedik,
156
00:21:35,680 --> 00:21:40,920
hisz mind az innováció, mind a hagyományőrzés szívügyünk.
157
00:21:41,039 --> 00:21:47,160
Én szlovákiai magyar vagyok, Dunaszerdahelyen születtem, de
jelenleg Párkányban élek a családommal.
158
00:21:48,359 --> 00:21:53,119
A Duna illetve a határ mente világéletemben visszaköszön.
159
00:22:00,119 --> 00:22:08,319
Elkezdtem kicsit újra abban a témában mozogni, amit nagyon
szeretek,
160
00:22:08,319 --> 00:22:12,519
a népi motívumos témákban
161
00:22:12,519 --> 00:22:21,119
és jobban belemélyedtem magába a történetükben, hogy hogyan
tudom ezt a modern kiegészítő kultúrában visszaadni.
162
00:22:21,119 --> 00:22:25,960
Úgyhogy nagyon nagy kihívás volt és nagyon zsigeri élmény,
163
00:22:25,960 --> 00:22:31,359
hogy újra abban a szenvedélyes közegemben lehettem, mint
régen.
164
00:22:43,880 --> 00:22:46,480
Ezt a világot éljük, mindenhonnan ezt folyik,
165
00:22:46,480 --> 00:22:52,359
újrahasznosítás, hulladékmentesség, a Zero waste,
fenntarthatóság.
166
00:23:02,559 --> 00:23:05,000
Az újrahasznos vonalhoz társult
167
00:23:06,559 --> 00:23:07,920
a nulla hulladék,
168
00:23:07,920 --> 00:23:15,480
illetve az UPCYCLING, ami az értéknövelt dolgok, általában
így hogyha a kiegészítőkre gondolok.
169
00:23:28,400 --> 00:23:32,799
Értéknövelt, újrahasznos, mert a kettő között van különbség.
170
00:23:33,359 --> 00:23:39,400
Általában az újrahasznosat magára az alapanyagokra szokták
használni,
171
00:23:39,400 --> 00:23:46,759
mert az újrahasznosban benne van, hogy valamilyen meglévő
termékből új alapanyagot gyártunk
172
00:23:46,759 --> 00:23:53,920
és ezért ez az értéknövelt a jobb megfelelője annak, ha
például én akár egy turkálós textilanyagból is
173
00:23:54,400 --> 00:23:56,160
alkotom, dolgozom.
174
00:24:02,680 --> 00:24:05,680
A nemezelés egy vizes technika
175
00:24:05,680 --> 00:24:10,000
tehát szappanos vízzel gyúrjuk össze a gyapjúszálakat
176
00:24:10,000 --> 00:24:14,359
és ezek a forróvizes szappanos nemezeléssel
177
00:24:14,680 --> 00:24:17,319
kapaszkodnak egybe és így születik egy anyag.
178
00:24:24,680 --> 00:24:28,559
Az igazi nagy szerelem aztán a selyem nemezelés lett,
179
00:24:28,559 --> 00:24:33,079
olyan csoda született a kezünk alatt, amit eddig nem
ismertünk elképzelni.
180
00:24:33,079 --> 00:24:40,559
Tehát a selymet és a gyapjút összenemezeltük és abból egy
különleges egyedi anyagminőség jött létre.
181
00:24:53,000 --> 00:24:56,279
Ezzel a finom, nagyon vékony anyagminőséggel
182
00:24:56,279 --> 00:24:58,559
lehetőség vált arra,
183
00:24:58,559 --> 00:25:02,880
hogy női ruházati termékeket is készítsünk.
184
00:26:29,480 --> 00:26:35,839
Számomra nagyon fontos a népművészet és a népviseletekből
több kollekciómban merítettem ihletet.
185
00:26:35,839 --> 00:26:41,880
Nem magában népi hímzés az, ami engem motivál, és ami
igazán izgat és érdekel,
186
00:26:41,880 --> 00:26:49,680
hanem az az ismétlődő szabályos tagolás és egyes geometrikus
elemek azok, amik tetszenek,
187
00:26:49,680 --> 00:26:52,240
és amit a saját stílusomba szeretek belevinni.
188
00:26:52,920 --> 00:26:57,920
Maga a modern építészet is nagyon tetszik és inspirál és ezt
szoktam ötvözni
189
00:26:57,960 --> 00:27:01,200
a népművészet egyes elemeivel.
190
00:27:16,119 --> 00:27:20,440
Magában a kollekcióim általában ilyen kisebb kapszula
kollekciók
191
00:27:20,440 --> 00:27:24,680
és a szabásmintába viszem bele ezeket az egyes elemeket,
192
00:27:24,680 --> 00:27:28,359
a geometriának több vonalát.
193
00:27:28,359 --> 00:27:34,960
Engem izgat és próbálom a szabásmintát úgy tagolni, csűrni,
csavarni az anyagot és kihozni belőle a maximumot,
194
00:27:34,960 --> 00:27:39,039
hogy mindig valami különleges dolog szülessen meg.
195
00:28:03,680 --> 00:28:09,920
Alkotás közben nagyon fel tudok szabadulni és úgy érzem,
hogy ilyenkor tudom igazán önmagam kifejezni.
196
00:28:33,519 --> 00:28:40,599
A „Kivetkezés” az a társadalmi folyamat, amikor az embereket
időben elnyúlt módon
197
00:28:40,599 --> 00:28:45,920
elhagyták a viseletet és felvették a mai kor elvárásának
megfelelő ruhát.
198
00:28:45,920 --> 00:28:52,400
Nem tisztünk és nem célunk azt meghatározni, hogy a
kivetkezés az vétkezés volt-e,
199
00:28:52,400 --> 00:29:00,079
mert a Kivetkezésnél nemcsak a ruhát hagytuk el, hanem
elhagytuk
200
00:29:00,079 --> 00:29:06,880
bizonyos értelemben az erkölcseinket és megváltoztattuk a
személyes attitűdjeinket,
201
00:29:06,880 --> 00:29:13,839
de mégis mi nők attól vagyunk olyanok, amilyenek, hogy ez a
folyamat is megtörtént az életünkben.