1 00:01:22,799 --> 00:01:25,799 Eredeti végzettségem színházi jelmez- és látványtervező, 2 00:01:26,319 --> 00:01:29,000 de több éve a divattal foglalkozom. 3 00:01:29,719 --> 00:01:33,640 Úgy gondolom, hogy a saját márkámnak már kialakult egy saját stílusa. 4 00:01:34,280 --> 00:01:40,680 Gyakorlatilag mióta az eszemet tudom, a cipészműhelyben vagyok, úgyhogy nem is tudok kezdetet meghatározni. 5 00:01:41,000 --> 00:01:44,319 Ezzel foglalkozom, ez az életem, 6 00:01:44,599 --> 00:01:47,920 a férfi cipő körül forog nálunk minden. 7 00:01:49,159 --> 00:01:52,159 Mátészalkán születettem, és bőrműves népi iparművész vagyok. 8 00:01:52,319 --> 00:01:58,079 Kétlakiság, tehát Budapest az egyik bázis és Mátészalka mellett egy kis falu, Papos. 9 00:01:58,359 --> 00:02:02,159 Mind a két helyen van egy műhelyem is, és ingázok a kettő között. 10 00:02:02,799 --> 00:02:09,039 Én vagyok és az alapanyag. Én úgy tekintek az alapanyagra, magára a papírhulladékra, 11 00:02:09,039 --> 00:02:14,000 hogy én a végterméket látom, a végső alkotást, hogy mit alkothatok belőle. 12 00:02:14,280 --> 00:02:15,719 Mindig nyitott szemmel járok. 13 00:02:16,560 --> 00:02:19,759 A Felső-Bodrogköz szívében, Királyhelmecen születtem. 14 00:02:19,759 --> 00:02:25,360 Minden termékemben az újrahasznos vonal megjelenik. 15 00:02:25,840 --> 00:02:29,400 5 évvel ezelőtt találkoztam a sujtás technikával és 16 00:02:29,400 --> 00:02:31,800 szerelem volt első látásra. 17 00:02:31,960 --> 00:02:37,599 Tulajdonképpen a sujtás ékszerek a magyar népviseletből eredeztethetőek. 18 00:02:38,159 --> 00:02:42,639 Rimaszombatban születtem, felvidéki származású vagyok. 19 00:02:42,639 --> 00:02:45,639 30 éve már itt élek Magyarországon. 20 00:02:45,639 --> 00:02:50,560 Magyarországon kezdtem el a nemezeléssel foglalkozni, 21 00:02:50,560 --> 00:02:54,800 bár gyerekkorom óta mindig a textillel való munka vonzott. 22 00:02:55,439 --> 00:03:00,400 Az Ammyla márka már a főiskolai tanulmányaim alatt kezdett el formálódni 20 évvel ezelőtt. 23 00:03:00,400 --> 00:03:05,919 Ez idő alatt a márka hosszú utat járt be, 24 00:03:05,919 --> 00:03:16,560 jelenleg 6 emberrel dolgozunk együtt. 25 00:03:17,120 --> 00:03:20,639 Amivel én foglalkozom, az üvegékszerek készítése. 26 00:03:20,639 --> 00:03:23,039 Olvasztott üvegből. 27 00:03:23,039 --> 00:03:29,639 A technika az üvegolvasztás, illetve az üvegrogyasztás. Ezt alkalmazom. 28 00:03:30,039 --> 00:03:34,400 Két fajta mintakinccsel dolgozunk a Matyóval és a kunsági ornamentikával. 29 00:03:34,400 --> 00:03:39,199 Ezt hímezzük kézzel és hímezzük professzionálisan géppel. 30 00:03:39,439 --> 00:03:41,120 Mi vagyunk az Örökkék. 31 00:03:41,120 --> 00:03:45,919 Hagyományos kékfestő eljárással készítünk nem hagyományos ruházatot. 32 00:03:46,240 --> 00:03:48,840 Vegyük például a matyó hímzést. 33 00:03:48,840 --> 00:03:56,319 a Matyó hímzésben botanikailag fellelhető növényeket szerettük volna ugyanúgy, mint ahogyan hímzés 34 00:03:56,319 --> 00:04:03,560 egy egészként összeáll, ugyanúgy szerettük volna, hogyha a parfümünkben is ugyanazok a növények jelennének meg 35 00:04:03,560 --> 00:04:08,919 és meglenne egy-egy hímzéstípusnak, például Matyó, Kalocsai az illata. 36 00:05:01,160 --> 00:05:05,720 Bár ismerjük azt a technológiát amikor a régi író asszonyok 37 00:05:05,720 --> 00:05:10,800 pauszpapírral, indigóval festették a kelmére a mintát és azután hímezték, 38 00:05:10,800 --> 00:05:17,439 mégis az alkotóműhely nagyon sok időt, pénzt és energiát szán arra, hogy digitalizálja a mintakincset. 39 00:05:17,439 --> 00:05:24,160 Bár időnként az embereket kiveri a hideg veríték attól, hogy ez bekerül a digitális világba, 40 00:05:24,160 --> 00:05:31,639 de mégis azt gondolom, hogy számtalan kézműves technológia, számtalan kézműves technika megszűnt 41 00:05:31,639 --> 00:05:34,120 azzal, hogy az utolsó ember is meghalt. 42 00:05:34,120 --> 00:05:41,959 Nekünk egyetlen egy lehetőségünk van, hogy ezt a jövőbe átmenekítsük: az pedig az, ha élünk a technikával! 43 00:06:09,279 --> 00:06:17,560 Mivel mi elsősorban megrendeléseket teljesítünk mérték után és személyre szabott cipőket készítünk, 44 00:06:17,560 --> 00:06:22,879 ezért mindig van egy olyan idő, amit eltöltünk a megrendelővel. 45 00:06:22,879 --> 00:06:27,720 Feltérképezem, hogy körülbelül mi az ő stílusa, 46 00:06:27,720 --> 00:06:34,279 mi az egyénisége és megpróbálok ahhoz igazodni és javaslatot tenni, 47 00:06:34,279 --> 00:06:39,439 hogy az ő személyiségéhez illő lábbeli készüljön el. 48 00:06:43,519 --> 00:06:47,279 Nagyon nagy megtiszteltetés, hogy rám gondoltak, 49 00:06:47,279 --> 00:06:55,920 hogy egy ilyen neves eseményen képviselhetem az ékszereimmel a sújtás technikát 50 00:06:55,920 --> 00:07:03,639 az egy külön kihívás, hogy a magyaros motívumokat ötvözzem a modernebb formákkal 51 00:07:03,639 --> 00:07:09,879 és itt erre is felkérést történt, hogy igyekezzen ezt megvalósítani az ékszereimben, 52 00:07:09,879 --> 00:07:14,600 így az elmúlt egy másfél hónap a rendkívül nagy örömmel töltött el 53 00:07:14,600 --> 00:07:17,600 és úgy gondolom, hogy most készítettem a legszebb ékszereket 54 00:07:23,959 --> 00:07:28,720 Nagyon sok ideig készülnek ezek az ékszerek. Ez egy türelemjáték, 55 00:07:28,720 --> 00:07:33,480 van olyan ékszer, ami egy-két hétig is készül mivel apró öltésekkel varrom. 56 00:07:33,480 --> 00:07:38,079 Ilyenkor ez próbára teszi a türelmemet, de a végeredmény mindig kárpótol, 57 00:07:38,079 --> 00:07:42,680 illetve amit nagyon izgalmasnak találok, hogy ez az alkotói technika 58 00:07:42,680 --> 00:07:46,240 nagyon tág teret biztosít a fantáziának, 59 00:07:46,240 --> 00:07:50,399 mert végtelen szín és formavilág valósítható meg a sujtás technológia révén. 60 00:08:02,720 --> 00:08:10,279 Ez az üveg fajta, amit most használok egy speciális üveg Dicroic üveg a neve. 61 00:08:10,279 --> 00:08:17,040 Ennek a fénye, a színjátszó gyönyörű csillogássa, ami megfog. 62 00:08:17,040 --> 00:08:23,399 A környezetem is azt jelzi vissza, hogy ez az emberek szemét, 63 00:08:23,399 --> 00:08:30,240 tekintetét oda húzza és szeretem használni ezt az üveg fajtát, mert különleges. 64 00:08:36,240 --> 00:08:40,240 Nem mindig van az az időszak, amikor elmegyek a műhelybe alkotni 65 00:08:40,240 --> 00:08:46,600 mert ez tényleg olyan, hogy érzem ha reggel úgy kel fel az ember, hogy most arra van szükségem, 66 00:08:46,600 --> 00:08:52,120 akkor nem megyek a műhelybe és soha nem tervezem meg előre hogy mit fogok készíteni, 67 00:08:52,120 --> 00:08:59,360 de meglátok egy üveglapot, üveg szeletet és akkor indul be a fantáziám, hogy mit lehetne ebből készíteni. 68 00:09:07,120 --> 00:09:16,960 Egy kicsit modernebb vonalon haladok, extravagánsabb stílust képviselek az ékszereimmel. 69 00:11:44,080 --> 00:11:50,080 Amikor ránézek egy alapanyagra, már szinte bevillan, hogy mi is fog belőle készülni, 70 00:11:50,080 --> 00:11:56,320 és amíg el nem készül, addig tele vagyok izgatottsággal, hogy úgy sikerüljön, ahogy szeretném. 71 00:12:02,840 --> 00:12:07,480 Leginkább rendezvényekre jártunk, ott értékesítettük a termékeinket, 72 00:12:07,480 --> 00:12:13,759 mivel a covid alatt ezek megszűntek, így lépnünk kellett egyet az internet világa felé. 73 00:12:14,159 --> 00:12:20,720 A pozitív hozadéka az, hogy nemcsak a magyar közönséget érjük el, 74 00:12:20,720 --> 00:12:25,399 hanem a világ minden tájáról vannak most megrendelőink. 75 00:12:38,679 --> 00:12:45,120 Családi vállalkozásunkat 5 évvel ezelőtt kezdtük, amikor Judit lányom végzett formatervezőként 76 00:12:58,399 --> 00:13:03,720 Nekünk az a fontos, hogy nagyon hordható, nagyon mindennapi dolgokat csináljunk. 77 00:13:03,720 --> 00:13:11,480 Nekünk az alkotás az, hogy hétköznapian emberekre készítünk dolgokat. Nem az önmegvalósítás az elsődleges célja. 78 00:13:11,480 --> 00:13:19,039 Persze, hogy az ember a fantáziáját beleteszi, vagy egy-egy nyomódúc vagy egy hagyományos minta, amit feldolgozunk, 79 00:13:19,039 --> 00:13:24,759 hogy hogy helyezzük el egy ruhadarabon, nekünk leginkább ez az alkotás. 80 00:13:32,159 --> 00:13:35,600 Kihívás, az jó, köszönjük… 81 00:13:46,720 --> 00:13:49,159 Tervezőként a legnagyobb kihívás az volt, 82 00:13:49,159 --> 00:13:54,480 hogy amíg az egyetemen tanultunk, mindig modell méretekre gyártottunk terveztünk bármit is, 83 00:13:54,480 --> 00:13:59,320 viszont észre kellett vennem, hogy a való életben az emberek másmilyen testalkatúak, 84 00:13:59,320 --> 00:14:02,279 úgyhogy ehhez igyekszem alakítani a fazonokat is. 85 00:14:13,840 --> 00:14:17,720 Nem volt egyszerű ezt az ötletet kivitelezni, hiszen nehéz volt 86 00:14:17,720 --> 00:14:22,200 olyan parfümőrt találni Magyarországon, aki az ötletünket 87 00:14:22,200 --> 00:14:28,399 megfelelő minőségben és aszerint, ahogy elképzeltük, meg tudta volna valósítani. 88 00:14:29,799 --> 00:14:37,200 Sok keresgélés és sikertelen próbálkozás után találtunk rá Bálint Csaba parfümőrre. 89 00:14:42,879 --> 00:14:48,360 Ez egy annyira új lecke, annyira új világot tárt fel előttem, 90 00:14:48,360 --> 00:14:52,480 amibe teljes szívemmel belevágtam. 91 00:14:56,559 --> 00:15:00,440 Igazán nehéz dolgunk volt abból a szempontból, hogy 92 00:15:00,440 --> 00:15:06,960 hogy nagyon sok leképezett hímzésben megjelent virág 93 00:15:06,960 --> 00:15:09,679 kivonatai nem léteznek a valóságban, 94 00:15:09,679 --> 00:15:12,679 nagyon sok virágnak illata sincs 95 00:15:14,960 --> 00:15:23,519 virágzás után ezeket nekem mind akkordként kellett felépíteni vagy magamból felépíteni egy egészen új képet. 96 00:15:28,440 --> 00:15:36,279 A Matyó Pure alkotásakor elsősorban a Máriás lányok ihlettek meg bennünket, 97 00:15:36,279 --> 00:15:41,639 búcsú idején ezek a Máriás lányok vitték a Máriaszobrot a körmenetben. 98 00:15:55,240 --> 00:15:56,600 Add át a virágot! 99 00:15:57,759 --> 00:15:59,840 Csak vicceltem! 100 00:16:12,559 --> 00:16:21,000 A Via Carpatia EGTC 2013-ban jött létre és az volt a fő elképzelés, hogy olyan pályázatokat valósítson meg 101 00:16:21,000 --> 00:16:25,879 a határ mindkét oldalán, amely pozitív hatással lesz majd az ott élők számára 102 00:16:25,879 --> 00:16:29,840 és a fő cél az volt és ennek a pályázatnak is az volt a fő célja, 103 00:16:29,840 --> 00:16:34,320 hogy összehozzon határ mindkét szakaszán élő ügyes, kreatív embereket, 104 00:16:34,320 --> 00:16:40,559 építse a kapcsolatokat, új partnerségek szülessenek, új termékek szolgáltatások szülessenek, 105 00:16:40,559 --> 00:16:44,000 sok különböző partnerrel dolgozunk együtt 106 00:16:44,000 --> 00:16:46,559 és ebben is megvan az a csoda, 107 00:16:46,559 --> 00:16:49,840 mert mindenki valamilyen szinten más tevékenységekre fókuszál 108 00:16:49,840 --> 00:16:54,519 és más dolgokat végez és ebből kifolyólag nekünk is mindig tanulni kell. 109 00:17:09,240 --> 00:17:14,400 Szeretném hangsúlyozni, hogy nagyon jó a kapcsolatunk úgy a Külügyminisztériummal, mint a Kassai Főkonzulátussal 110 00:17:14,400 --> 00:17:19,839 és különböző projekteket tervezünk és valósítunk is meg jelen helyzetben, 111 00:17:19,839 --> 00:17:26,079 úgyhogy remélem, hogy ez a barátság és ez a jó kapcsolat megmarad és erre tudunk építeni a jövőben. 112 00:17:26,079 --> 00:17:29,720 Még van min dolgozunk és van még mi jót hozzunk a régióba. 113 00:17:41,759 --> 00:17:47,640 Az öltözködés mindenki számára fontos, a diplomáciában pedig különösen az. Üzenete van. 114 00:17:47,640 --> 00:17:55,559 Közvetítjük általuk a világ felé kik vagyunk, honnan jöttünk, és mivel gazdagítjuk az emberiséget 115 00:17:55,559 --> 00:18:01,880 Nem elég ha valami elegáns, egyedi is kell legyen, sőt hovatartozást kifejező is. 116 00:18:01,880 --> 00:18:08,279 A projektben résztvevő alkotók remekművei mind tudják ezt, és egyszerre valósítják meg. 117 00:18:08,279 --> 00:18:13,400 Ráadásul hordható formában, a mai divathoz alkalamazkodva 118 00:18:13,400 --> 00:18:17,599 A motívumok tökéletes elhelyezésével oldják ezt meg, 119 00:18:17,599 --> 00:18:24,119 és alkalmazzák legalábbis szerintem, a ne legyen kevés de ne is legyen túlzó elvet. 120 00:18:24,119 --> 00:18:28,759 Ezáltal ezek a darabok a kultúrdiplomácia jelentős eszközei 121 00:18:28,759 --> 00:18:36,319 Kassai főkonzulként nincs túl nehéz dolgom, mert a térségben élők számára ismert értéket közvetítek. 122 00:18:36,319 --> 00:18:42,640 A magyarok számára az identitás megőrzéséhez, megerősítéséhez járul hozzá, 123 00:18:42,640 --> 00:18:47,960 ha hangsúlyozzuk, hogy gazdag örökségünket, motívumkincsünket 124 00:18:47,960 --> 00:18:52,200 a mindennapokban használva tudjuk átadni utódaink számára. 125 00:18:52,200 --> 00:18:57,599 A határ két oldalán élő alkotók számára ez a projekt lehetőséget biztosít, 126 00:18:57,599 --> 00:19:01,880 a közös megjelenésre, helyenként a közös alkotásra is. 127 00:19:01,880 --> 00:19:10,359 Ők már tudnak a határra mint lehetőségre, az együttműködés lehetőségére gondolni, és küldetésnek érzik munkájukat. 128 00:19:10,359 --> 00:19:17,359 Nem is gondolnak rá, hogy ezzel az én küldetésemet segítik. Köszönet érte és gratulálok hozzá. 129 00:19:20,720 --> 00:19:25,240 Azt gondolom, azt kell megközelítenünk, hogy három pilléren megnyugszik maga a Heves Megyei Kereskedelmi és Iparkamara, 130 00:19:25,240 --> 00:19:28,279 az egyik pillér ebből a kézműves tagozata, 131 00:19:28,279 --> 00:19:31,359 melynek nagyon fontos küldetése van már évek óta, 132 00:19:31,359 --> 00:19:37,160 hogy ápolja, illetve új szintre emelje a megújuló magyar divatot. 133 00:19:37,160 --> 00:19:42,000 Nagyon komolyan vesszük ezt a célt itt Heves megyében és azt gondolom sikerült az országban is elérni, 134 00:19:42,000 --> 00:19:45,839 azért próbálunk mellette lándzsát törni, 135 00:19:45,839 --> 00:19:50,880 hogy beláttassuk azt az emberekkel, hogy igenis a hagyományoknak van továbbélési lehetősége, 136 00:19:50,880 --> 00:19:53,200 ha megtaláljuk azt a mai mindennapokban. 137 00:19:53,319 --> 00:19:57,079 Heves megye legnagyobb gazdaságfejlesztő szervezete egyébként a kamara, 138 00:19:57,079 --> 00:20:01,200 ezért biztonságot és stabilitást tud adni a projektnek, 139 00:20:01,200 --> 00:20:03,680 azt gondolom ez egy nagyon fontos üzenetünk. 140 00:20:03,680 --> 00:20:09,200 Azt a kézművességet, aki most ebben a pandémiás helyzetben különösen nehéz helyzetbe került, 141 00:20:09,200 --> 00:20:13,000 tudjuk segíteni és meg is ragadunk minden alkalmat, hogy segítsük őket. 142 00:20:13,000 --> 00:20:15,319 Nyilvánvaló a piacra jutással, 143 00:20:15,319 --> 00:20:21,039 az információk, illetve az elérhetőség biztosításával a nézőközönség számára. 144 00:20:21,039 --> 00:20:23,640 Remélem ez a projekt is ehhez tud hozzájárulni. 145 00:20:35,200 --> 00:20:38,799 A mi szervezetünk az Ignis plus nonprofit szervezet 146 00:20:38,799 --> 00:20:43,720 a partnere Heves Megyei Kereskedelmi és Iparkamarának ebben az Interreg pályázatban. 147 00:20:43,720 --> 00:20:48,079 Mi 2015-ben alakultunk, ez egy nonprofit szervezet, 148 00:20:48,079 --> 00:20:53,160 több éve foglalkozunk pályázatírással, pályázatok megvalósításával, 149 00:20:53,160 --> 00:20:57,599 főként a kultúra és az oktatás területén. 150 00:20:57,880 --> 00:21:05,400 A Heves Megyei Kereskedelmi és Ipari Kamarával is egy hosszú távú virágzó együttműködést sikerült kialakítanunk, 151 00:21:05,400 --> 00:21:11,160 így gördülékenyen tudunk együtt dolgozni, összeszokott csapatot alkotunk. 152 00:21:11,160 --> 00:21:16,480 Eddig főként mobilitási projektek megvalósítása során működtünk együtt, 153 00:21:16,480 --> 00:21:20,119 ám a pozitív tapasztalatokon felbuzdulva úgy gondoltuk, 154 00:21:20,119 --> 00:21:25,279 más területekre is érdemes lenne ezt a kapcsolatot kiterjeszteni. 155 00:21:25,279 --> 00:21:35,680 Jelen projekt pedig a szervezetünk filozófiájába és szellemiségébe tökéletesen illeszkedik, 156 00:21:35,680 --> 00:21:40,920 hisz mind az innováció, mind a hagyományőrzés szívügyünk. 157 00:21:41,039 --> 00:21:47,160 Én szlovákiai magyar vagyok, Dunaszerdahelyen születtem, de jelenleg Párkányban élek a családommal. 158 00:21:48,359 --> 00:21:53,119 A Duna illetve a határ mente világéletemben visszaköszön. 159 00:22:00,119 --> 00:22:08,319 Elkezdtem kicsit újra abban a témában mozogni, amit nagyon szeretek, 160 00:22:08,319 --> 00:22:12,519 a népi motívumos témákban 161 00:22:12,519 --> 00:22:21,119 és jobban belemélyedtem magába a történetükben, hogy hogyan tudom ezt a modern kiegészítő kultúrában visszaadni. 162 00:22:21,119 --> 00:22:25,960 Úgyhogy nagyon nagy kihívás volt és nagyon zsigeri élmény, 163 00:22:25,960 --> 00:22:31,359 hogy újra abban a szenvedélyes közegemben lehettem, mint régen. 164 00:22:43,880 --> 00:22:46,480 Ezt a világot éljük, mindenhonnan ezt folyik, 165 00:22:46,480 --> 00:22:52,359 újrahasznosítás, hulladékmentesség, a Zero waste, fenntarthatóság. 166 00:23:02,559 --> 00:23:05,000 Az újrahasznos vonalhoz társult 167 00:23:06,559 --> 00:23:07,920 a nulla hulladék, 168 00:23:07,920 --> 00:23:15,480 illetve az UPCYCLING, ami az értéknövelt dolgok, általában így hogyha a kiegészítőkre gondolok. 169 00:23:28,400 --> 00:23:32,799 Értéknövelt, újrahasznos, mert a kettő között van különbség. 170 00:23:33,359 --> 00:23:39,400 Általában az újrahasznosat magára az alapanyagokra szokták használni, 171 00:23:39,400 --> 00:23:46,759 mert az újrahasznosban benne van, hogy valamilyen meglévő termékből új alapanyagot gyártunk 172 00:23:46,759 --> 00:23:53,920 és ezért ez az értéknövelt a jobb megfelelője annak, ha például én akár egy turkálós textilanyagból is 173 00:23:54,400 --> 00:23:56,160 alkotom, dolgozom. 174 00:24:02,680 --> 00:24:05,680 A nemezelés egy vizes technika 175 00:24:05,680 --> 00:24:10,000 tehát szappanos vízzel gyúrjuk össze a gyapjúszálakat 176 00:24:10,000 --> 00:24:14,359 és ezek a forróvizes szappanos nemezeléssel 177 00:24:14,680 --> 00:24:17,319 kapaszkodnak egybe és így születik egy anyag. 178 00:24:24,680 --> 00:24:28,559 Az igazi nagy szerelem aztán a selyem nemezelés lett, 179 00:24:28,559 --> 00:24:33,079 olyan csoda született a kezünk alatt, amit eddig nem ismertünk elképzelni. 180 00:24:33,079 --> 00:24:40,559 Tehát a selymet és a gyapjút összenemezeltük és abból egy különleges egyedi anyagminőség jött létre. 181 00:24:53,000 --> 00:24:56,279 Ezzel a finom, nagyon vékony anyagminőséggel 182 00:24:56,279 --> 00:24:58,559 lehetőség vált arra, 183 00:24:58,559 --> 00:25:02,880 hogy női ruházati termékeket is készítsünk. 184 00:26:29,480 --> 00:26:35,839 Számomra nagyon fontos a népművészet és a népviseletekből több kollekciómban merítettem ihletet. 185 00:26:35,839 --> 00:26:41,880 Nem magában népi hímzés az, ami engem motivál, és ami igazán izgat és érdekel, 186 00:26:41,880 --> 00:26:49,680 hanem az az ismétlődő szabályos tagolás és egyes geometrikus elemek azok, amik tetszenek, 187 00:26:49,680 --> 00:26:52,240 és amit a saját stílusomba szeretek belevinni. 188 00:26:52,920 --> 00:26:57,920 Maga a modern építészet is nagyon tetszik és inspirál és ezt szoktam ötvözni 189 00:26:57,960 --> 00:27:01,200 a népművészet egyes elemeivel. 190 00:27:16,119 --> 00:27:20,440 Magában a kollekcióim általában ilyen kisebb kapszula kollekciók 191 00:27:20,440 --> 00:27:24,680 és a szabásmintába viszem bele ezeket az egyes elemeket, 192 00:27:24,680 --> 00:27:28,359 a geometriának több vonalát. 193 00:27:28,359 --> 00:27:34,960 Engem izgat és próbálom a szabásmintát úgy tagolni, csűrni, csavarni az anyagot és kihozni belőle a maximumot, 194 00:27:34,960 --> 00:27:39,039 hogy mindig valami különleges dolog szülessen meg. 195 00:28:03,680 --> 00:28:09,920 Alkotás közben nagyon fel tudok szabadulni és úgy érzem, hogy ilyenkor tudom igazán önmagam kifejezni. 196 00:28:33,519 --> 00:28:40,599 A „Kivetkezés” az a társadalmi folyamat, amikor az embereket időben elnyúlt módon 197 00:28:40,599 --> 00:28:45,920 elhagyták a viseletet és felvették a mai kor elvárásának megfelelő ruhát. 198 00:28:45,920 --> 00:28:52,400 Nem tisztünk és nem célunk azt meghatározni, hogy a kivetkezés az vétkezés volt-e, 199 00:28:52,400 --> 00:29:00,079 mert a Kivetkezésnél nemcsak a ruhát hagytuk el, hanem elhagytuk 200 00:29:00,079 --> 00:29:06,880 bizonyos értelemben az erkölcseinket és megváltoztattuk a személyes attitűdjeinket, 201 00:29:06,880 --> 00:29:13,839 de mégis mi nők attól vagyunk olyanok, amilyenek, hogy ez a folyamat is megtörtént az életünkben.